onsdag 21 oktober 2009
Reflektion 3 Inlägg 2
När jag läser texter och är ute på VfU försöker jag snappa upp tips och idéer på hur jag kan bli en bra lärare. I kap. 3 i Claesson står det att forskningsrapporter visar att det är vanligt att lärare ger pojkar mer uppmärksamhet än flickor, det var någonting som jag reagerar på i texten och känner att jag vill ha med mig sen i mitt arbete. Jag hade en engelskalärare i gymnasiet som tydligt favoriserade pojkarna, de var underrepresenterade i antal i klassen och ändå fördelades ordet oftare till en pojke än till en flicka. Då tyckte jag det var orättvist men jag hade glömt bort det tills jag läste om det nu i CLaesson.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar